Blog over de Slimste organisaties van Nederland

De Slimste organisaties van Nederland: pagina 3 van 4


Blog over De Slimste organisaties van Nederland: pagina 3 van 4
Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Dit is de blog van de themawebsite over slimste organisaties. Je vindt hier verschillende artikelen over De award, zakelijke intelligentie, Business Intelligence toolsIntelligente organisaties en Analytics & BI. En je vindt hier artikelen in de categorie nieuws.

Bestel hier direct het boek.

Meet, weet en verbeter

Wat is het IQ van uw organisatie? Neemt uw organisatie de juiste beslissingen op basis van gedegen inzichten aan de lopende band? Is deze wendbaar, flexibel en bovendien strak uitgelijnd op alle fronten? Is uw informatiehuishouding zo goed op orde dat u de concurrentie het nakijken geeft? Is continu verbeteren een alledaags gebruik? Bent u slimmer dan Coolblue, de Slimste organisatie van 2012?

De jury onder leiding van Menno Lanting (Iedereen CEO, Connect) en prof. dr. Piet M.A. Ribbers nodigt u uit om deel te nemen aan de IQ-test. Na vijftig vragen staat het IQ van uw bedrijf op uw scherm. Meet, weet & verbeter het. Waarom meedoen?

Verkiezing ‘Slimste organisatie van 2013’ van start

Wie neemt goede beslissingen aan de lopende band? Wie heeft zijn informatiehuishouding zo goed op orde dat de concurrentie het nakijken heeft? Wie heeft een heel nieuw business model ontwikkeld rond data? De achtste editie van de verkiezing ‘Slimste organisatie van Nederland’ is van start gegaan. De jury roept alle slimme organisaties op om deel te nemen aan de IQ-test voor organisaties en zo mee te dingen naar de titel ‘Slimste organisatie van Nederland 2013’. De winnaar zal op 1 oktober 2013 de prestigieuze Dutch Business Intelligence Award in ontvangst mogen nemen.

Voorbereidingen Dutch Business Intelligence Awards 2013 in volle gang

Bij Passionned Group zijn de activiteiten gestart voor de uitreiking van de prestigieuze Dutch Business Intelligence Awards 2013, de prijs voor de Slimste organisatie van Nederland. Wie heeft zijn informatiehuishouding zo goed op orde dat de concurrentie het nakijken heeft? Wie heeft een nieuwe manier gevonden om data te gebruiken als stuurinformatie? Wie heeft een heel nieuw businessmodel ontwikkeld rond data?

Ontmoet de 3 allerslimste organisaties van Nederland

Op 3 oktober a.s. biedt Passionned Group u een unieke kans om een kijkje achter de schermen te nemen bij de 3 Slimste Organisaties van Nederland: Buurtzorg, Coolblue en De Hypotheekshop. Wij nodigen u persoonlijk uit voor deze interessante Management Update in het Conferentiecentrum Golden Tulip in Amersfoort.

U komt tijdens deze bijeenkomst veel te weten over deze drie allerslimste organisaties, de crème de la crème van slim ondernemend Nederland. Zij hebben ondermeer dankzij Business Intelligence en KPI’s belangrijke veranderingen doorgevoerd in het managen van informatiestromen en prestaties. Zij wisten doortastend een zeer krachtige organisatie neer te zetten. Gebaseerd op lokaal ondernemerschap, teamgeest, doordachte IT en Business Intelligence en dienend leiderschap.

De 3 allerslimste organisaties: Coolblue, Hypotheekshop en Buurtzorg

Op 13 maart 2012 zijn de volgende organisaties door een onafhankelijke vakjury uitgeroepen tot de drie Slimste organisaties van Nederland.

De Hypotheekshop is de grootste financiële adviesketen met circa 180 vestigingen. De organisatie kent een coöperatieve structuur en cultuur. “In 2008 heeft De Hypotheekshop gekozen voor de strategie “customer intimacy”, gericht op het realiseren van een langdurige klantrelatie. De Hypotheekshop biedt een transparante dienstverlening op maat, waarbij het klantbelang voorop staat. Om dit te bereiken is een innovatieve BI-tool ontwikkeld die franchisenemers ondersteunt bij het vergroten van hun klant- en marktkennis en ze bovendien in staat stelt om hun bedrijfsprestaties 24/7 te meten en waar nodig bij te sturen”, aldus de website. De Hypotheekshop heeft onder andere door middel van Business Intelligence een conversiestijging gerealiseerd van 30% en heeft de helft minder tijd nodig voor gesprekken met vestigingen over de cijfers. Deze slimme organisatie die in een teruglopende markt moet opereren heeft haar succes volgens de observatie van de jury te danken aan:

Coolblue winnaar Slimste Organisatie van Nederland 2012

Publieksprijs gaat naar Buurtzorg Nederland met 1.127 stemmen

Utrecht, 13 maart 2012 – Na een spannende eindpitch is internetretailer Coolblue vandaag door de vakjury uitgeroepen tot ‘Slimste Organisatie van Nederland 2012’. Zij kaapte de felbegeerde Dutch Business Intelligence Award 2012 weg voor de neus van thuiszorgorganisatie Buurtzorg Nederland en De Hypotheekshop, die respectievelijk de tweede en derde prijs wonnen.

Juryrapport Dutch BI Award 2012

De verkiezing tot de ‘Slimste organisatie van Nederland’ met de daaraan gekoppelde Dutch Business Intelligence Award is haar zevende editie ingegaan. In de afgelopen jaren heeft het vakgebied Business Analytics zich sterk ontwikkeld en wordt steeds vaker gezien als een uitermate krachtig instrument om blijvend concurrentievoordeel te bereiken. Waar tien jaar geleden vooral de nadruk lag op de inzet van slimme technologie om grote hoeveelheden data te ontsluiten teneinde betere managementbeslissingen te nemen, wordt tegenwoordig expliciet gezocht naar een uitgekiende combinatie van slim organiseren en het structureel en bedrijfsbreed toepassen van informatie door inzet van slimme technologie. Kortom: het doelbewust creëren van een intelligente organisatie. De drie genomineerden voor de Dutch BI Award 2012 vormen hiervan een goed voorbeeld.

Buurtzorg, Coolblue en Hypotheekshop genomineerd

Utrecht, 23 februari 2012 – Na een spannende auditieronde en een grondige analyse zijn retailer Coolblue, Buurtzorg Nederland en De Hypotheekshop door de vakjury genomineerd voor de titel ‘Slimste organisatie van Nederland 2012’. De drie genomineerden dingen mee naar de bekende en prestigieuze Dutch Business Intelligence Award, een door beeldend kunstenaar Bert Denneman ontworpen trofee, met een jagende uil in glas geholograveerd.

Nog 6 organisaties in de race voor titel ‘Slimste organisatie’

Coolblue, Quion, Buurtzorg Nederland, De Hypotheekshop, UWV Klant & Service en Berendsen Textiel

De strijd om de titel ‘Slimste organisatie van Nederland’ nadert zijn ontknoping. Na een grondige selectieprocedure zijn er nog zes organisaties in de race voor de landstitel ‘Slimste organisatie van Nederland’: Coolblue, Buurtzorg Nederland, De Hypotheekshop, Quion Groep, UWV Divisie Klant & Service en Berendsen Textiel.

17 bedrijven wedijveren om titel ‘Slimste organisatie 2012’

Op 13 maart a.s. wordt de Dutch Business Intelligence Award 2012 uitgereikt aan de organisatie die op een bijzonder intelligente manier met informatie omgaat, de Slimste organisatie van Nederland. De verkiezing is een initiatief van onderzoeks- en adviesbureau Passionned Group, de Rotterdam School of Management en de betrokken industrie- en kennispartners.

Op dit moment vindt een grondige selectieprocedure plaats onder de zeventien bedrijven die zich hebben aangemeld voor de landstitel ‘Slimste organisatie’: De beste inzendingen krijgen een tweede vragenlijst aangeboden. Door middel van een uitgebreide analyse, uitgevoerd door de vakjury, worden uiteindelijk vijf organisaties genomineerd. De intelligentie van de organisaties die zich dit jaar hebben aangemeld is opvallend goed ontwikkeld. Het zal dus een zeer spannende en interessante strijd worden.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met blog over de slimste organisaties van nederland of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Jurylid Slimste organisatie

DAAN VAN BEEK MSc

Jurylid Slimste organisatie & Auteur van 'De intelligente, datagedreven organisatie'

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15