Albert Heijn & Ahold | Slimste organisaties van NL 2008
Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Zes miljoen informatievragen

Albert Heijn: winnaar 2008Albert Heijn, onderdeel van Ahold, sleepte in 2008 de titel ‘Slimste organisatie van Nederland’ in de wacht. Het bedrijf kent een zeer professionele organisatie met een infrastructuur die zes miljoen informatievragen uit negentig verschillende informatiebronnen kan afhandelen.

Alle managementlagen

Bij Albert Heijn wordt stuurinformatie gebruikt op alle managementlagen. Een mooi voorbeeld zijn de winkelmanagers die iedere ochtend kijken hoe het ervoor staat. Daarnaast leunt Albert Heijn’s differentiatiestrategie zwaar op haar business intelligence strategie. Dit komt onder andere tot uiting in de assortimentsbeslissingen die veelal op basis van een verregaande vorm van automatisering worden genomen. Albert Heijn leert van haar klanten, en deelt die informatie met leveranciers op een structurele wijze. Het bedrijf wil niet zeggen wat het oplevert om een intelligente organisatie te zijn, maar weet dat heel goed.

Even slim of slimmer dan Ahold?

Bent u ook zo’n slim bedrijf of meent u slimmer te zijn dan Albert Heijn? Klik hier om uw organisatie op te geven.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met albert heijn & ahold (slimste organisaties van nl 2008) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Jurylid Slimste organisatie

DAAN VAN BEEK MSc

Jurylid Slimste organisatie & Auteur van 'De intelligente, datagedreven organisatie'

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15